check
הרצאות הפורום ללימודי ישראל: פרופ' הגר סלמון "טיולי 'החברה להגנת הטבע' בעקבות מלחמת ששת הימים:רומנטיקה והתפכחות בסיפורים אישיים" | מרכז צ'ריק

הרצאות הפורום ללימודי ישראל: פרופ' הגר סלמון "טיולי 'החברה להגנת הטבע' בעקבות מלחמת ששת הימים:רומנטיקה והתפכחות בסיפורים אישיים"

תאריך: 
ד', 17/05/202312:30
מיקום: 
17 במאי 2023 | 12:30 | בניין גסטר (מכון המחקר ליהדות זמננו), חדר 400

 

בפרויקט מחקר רחב היקף לאיסוף סיפורים אישיים הנוגעים למלחמת ששת הימים בלטה מרכזיותה של 'החברה להגנת הטבע' כמי שקירבה את השטחים שנכבשו לליבם של המטיילים, מתוך שילוב של ידע והתלהבות. במאמר מוצגים ומנותחים הסיפורים על טיולי 'החברה להגנת הטבע', על המעשים והרגשות המתוארים בהם, ובאמצעותם נבחן מערך ההצטלבויות המורכב שבין הלאומי לאישי. בזכות טיבם האישי והביוגרפי הסיפורים מצטיינים במסגור פרשני רב קולי, שנסמך על עומק חמישים השנים ומעלה שחלפו מאז מלחמת ששת הימים, על השינויים שחלו בהלכי הרוח הלאומיים במה שנוגע לכיבוש, ועל ההתבוננות האישית שפרק חיים כזה מזמן. ההרצאה תציג ותנתח תכנים מרכזיים הנוגעים לטיולים בשטחים שנכבשו כמו גם את התייחסויות העומק המלוות אותם, ותציב אותם על ציר רפלקסיבי הנמתח בין רומנטיקה להתפכחות ובין הזדהות לשינוי תודעה.