check
מלגות לתלמידי מוסמך | מרכז צ'ריק

מלגות לתלמידי מוסמך

מרכז צ'ריק לתולדות הציונות, היישוב ומדינת ישראל מעניק מלגות לסטודנטים.ות לתואר שני בתחום הרחב והאינטרדיסציפלינרי של לימודי ישראל. בכך נכללים, היסטוריה, היסטוריה תרבותית, אמנויות, ספרויות, פולקלור, אנתרופולוגיה, סוציולוגיה, יחסים בינלאומיים, משפט, מגדר, תקשורת, חינוך, מיעוטים בישראל (בכל החתכים הדיסציפלינריים שצוינו לעיל) ועוד. כרונולוגית, המנדט המחקרי של המרכז מתפרס על כמאה וחמישים שנים שראשיתם ברבע האחרון של המאה התשע עשרה. המלגה לתלמידי.ות מוסמך מיועדת למי שכבר גיבשו נושא וכיוון מחקרי והם זקוקים לתמיכת המרכז על מנת לתרגם לזמן מחקר. הקריטריון לקבלת המלגה הוא מצוינות אקדמית. 

גובה המלגה הוא 12,000 ש"ח. למלגאי המרכז יוקצה משרד שיהיה מקום עבודתם באוניברסיטה במשך תקופת המלגה. מלגאי המרכז, מתחיבים לעבוד מרכז לפחות יומיים בשבוע, לקיים בו את פעילותם המחקרית השוטפת ולהשתתף בפעילות המשותפת של מרכז צ'ריק. 

להגשת מועמדות, יש למלא את הטופס המקוון ולהגיש את המסמכים הנלווים הבאים:

(1) מכתב מקדים (cover letter) ובו יוסברו נושא התיזה, טיעוניה המרכזיים, מקורות ארכיוניים למחקר (במידה וישנם), מתודולוגיות מחקריות ו/או תשתיות תיאורטית ותרומתה של עבודה זו לשיח המחקרי הנוכחי בתחום (שני עמודים). 

(2) מכתב המלצה ממנחה התיזה שישלח ישירות למייל:  cherrick@mail.huji.ac.il

(3) קורות חיים

תאריך אחרון להגשות: 05.05.2023

מתוך אוסף התצלומים של בנו רותנברג: גיוס חברי ההגנה לצבא הגנה לישראל, 1948 [ארכיון המדינה]