check
הרצאות הפורום ללימודי ישראל: פרופ' יונתן מנדל ירצה בנושא "עזה כנקודת עיוורון ישראלית מתמשכת: סיבות היסטוריות והשלכות" | מרכז צ'ריק

הרצאות הפורום ללימודי ישראל: פרופ' יונתן מנדל ירצה בנושא "עזה כנקודת עיוורון ישראלית מתמשכת: סיבות היסטוריות והשלכות"

תאריך: 
ד', 21/02/202412:30
מיקום: 
יום רביעי 21.02.24 | 14:00-12:30 | בניין גסטר חדר 400 (מכון המחקר ליהדות זמננו)

 

מאז ה7- באוקטובר נמצאת עזה ורצועת עזה במרכז הדיון בישראל. ניכר שמתקפת חמאס על יישובי הדרום הפתיעה את המערכת הישראלית. אולם לא הייתה זו הפעם הראשונה שעזה ומה שמתחולל בעזה מפתיע את מקבלי ההחלטות בישראל ואת החברה בישראל בכלל. בהרצאה אסקור שורה של אירועים שעיצבו את דמותה ואופיה של רצועת עזה, החל מ- ,1948 דרך 1987 ו,2006- וכלה ב.2023- אעמוד על הרכב האוכלוסייה של עזה וחשיבותו לדיון ולמיקום של עזה בשיח הערבי והפלסטיני והישראלי, ואת הפיכתה לסמל שונה אך דומה - הן בחברה הפלסטינית והערבית, והן בחברה היהודית בישראל. אנסה לעמוד על הסיבות לכך שעזה שבה וערערה את ישראל, וכן את השלכות המצב הנוכחי על יחסי ישראל-פלסטין. פרופ' יונתן מנדל מלמד במחלקה ללימודי המזרח התיכון באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. הוא חוקר שפה ותרבות ערבית, יחסי שפה-חברה והסכסוך הישראלי-פלסטיני. באוניברסיטת בן גוריון הוא מלמד מזה ארבע שנים את הקורס "עזה: היסטוריה, חברה, פוליטיקה וקונפליקט" (ביחד עם ד"ר דותן הלוי).
 

פרופ' יונתן מנדל מלמד במחלקה ללימודי המזרח התיכון באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. הוא חוקר שפה ותרבות ערבית, יחסי שפה-חברה והסכסוך הישראלי-פלסטיני. באוניברסיטת בן גוריון הוא מלמד מזה ארבע שנים את הקורס "עזה: היסטוריה, חברה, פוליטיקה וקונפליקט" (ביחד עם ד"ר דותן הלוי)

hpvrvm_llymvdy_yshrl-_hrtsh_shl_yvntn_mndl.jpg
לקוח מאתר ochapot.org